| Ne demişti | Ne oldu | ||
|---|---|---|---|
| Zaman, 2 Nisan 2011
| ||
SGK'dan evde diyaliz hizmeti
Özet
Sosyal Güvenlik Kurumu'nun 2010 yılından itibaren evde diyaliz hizmetini karşılamasıyla hastaların yaşam kalitesi artırılmaktadır. Makalede, hasta olmanın bir sorumluluk olduğu ve milletçe hastalara sahip çıkılması gerektiği vurgulanmaktadır. Hastaların en iyi koşullarda tedavi görmesi ve onlardan ücret alınmaması gerektiği belirtilmektedir.
Önemli Noktalar
- SGK, 2010 yılından itibaren evde diyaliz ücretlerini karşılamaktadır.
- Evde diyaliz, hastaların yaşam kalitesini artırıp ömrünü uzatmaktadır.
- Hasta olmak suç değil, milletçe sahip çıkılması gereken bir sorumluluktur.
- Hastaların en kaliteli hastanelerde ücretsiz tedavi görmesi gerektiği ifade edilmektedir.
- Millet olarak hastalara konfor, neşe, mutluluk ve sevgi sağlanmalıdır.
Sıkça Sorulan Sorular
SGK'nın evde diyaliz hizmeti ne zamandan itibaren başlamıştır?
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), hemodiyaliz hastalarının evde diyaliz ücretini 2010 yılının ikinci yarısından itibaren karşılamaya başlamıştır.
Evde diyaliz hastaların yaşam kalitesini nasıl etkilemektedir?
Evde diyalize bağlanan hastalar haftada 3 kez, 8'er saat cihaza bağlı kalarak yaşam kalitelerini artırmakta ve ömürleri uzamaktadır.
Hasta olmak nasıl bir sorumluluk olarak ele alınmaktadır?
Hasta olmak suç değil, şeref ve onur olarak değerlendirilmekte; milletçe hastalara sahip çıkılması gereken bir emanet olarak görülmektedir.
Hastalardan tedavi ücreti alınmaması neden önemlidir?
Hastadan para alınmaması milli bir terbiye olarak kabul edilmekte, en kaliteli hastanelerde ücretsiz tedavi görmeleri gerektiği vurgulanmaktadır.
Millet olarak hastalara karşı hangi sorumluluklar bulunmaktadır?
Millet olarak hastalara yemesinden, içmesinden, konforundan, neşesinden, mutluluğundan ve tedavisinden sorumlu olunması gerektiği belirtilmektedir.



