| Ne demişti | Ne oldu | ||
|---|---|---|---|
| Yeniçağ, 12 Temmuz 2011
| ||
Yeşil kartlı hastalar da SGK'lılarla eşitleniyor
Özet
Yeni yönetmelik değişikliğiyle yeşil kartlı hastaların sağlık hizmetlerine erişimi genişletilmektedir. Artık sevk almadan üniversite hastanelerine başvurabilecek ve tıbbi malzeme bedelleri de Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) standartlarında karşılanabilecektir. Makalede ayrıca, hasta olan herkesin toplumun ortak sorumluluğunda olduğu ve onlara en iyi şartlarda, ücretsiz tedavi imkanının sağlanması gerektiği vurgulanmaktadır.
Önemli Noktalar
- Yeşil kartlı hastalar, sevk almaksızın doğrudan üniversite hastanelerine başvurabilecektir.
- Ayakta tedavilerde tıbbi cihaz ve malzeme bedelleri yeşil kart ödeneğinden karşılanacaktır.
- Hasta olan bireylerin tüm tedavi masrafları ve konforu toplumun ortak sorumluluğundadır.
- Hasta olmak bir suç değil, bir imtihan ve millete emanet olma durumudur.
- Hastaların en kaliteli hizmeti ücretsiz alması ve moralinin yüksek tutulması önemlidir.
Sıkça Sorulan Sorular
Yeşil kartlı hastalar için yeni yönetmelik ne gibi kolaylıklar sağlıyor?
Yeni yönetmelikle yeşil kartlı hastalar, sevk evrakı olmadan doğrudan üniversite hastanelerine gidebilecek ve kronik bir hastalığı varsa yine sevk almadan başvurabilecektir. Ayrıca, ilaç dışındaki tıbbi malzeme bedelleri de SGK'lı hastalarda olduğu gibi yeşil kart ödeneğinden karşılanacaktır.
Yeşil kartın kapsamı nasıl genişletiliyor?
Yaklaşık 10 milyon yeşil kartlının tedavisi sigortalılarla eşit seviyeye getirilmektedir. Daha önce sadece hastanede tedavisi devam edenler sevk almadan üniversite hastanelerine gidebilirken, şimdi herhangi bir kronik hastalığı olanlar da doğrudan başvurabilecektir.
Toplumun hastalara karşı sorumluluğu nasıl olmalıdır?
Her hasta, millet olarak toplumun sorumluluğundadır. Hasta olmak bir suç değil, bir şeref ve onurdur. Hastadan para alınmamalı, en kaliteli hastanelerde hürmet ve sevgi görerek tedavi edilmeli, tüm ihtiyaçları ve morali düşünülmelidir.
Hasta bireyler için tedavi sürecinde moral neden önemlidir?
Özellikle kanser gibi hastalıklarda moralin yüksek olması tedavi sürecinde büyük önem taşır. Bu nedenle hastaların güzel ve geniş salonlarda oturması, dini sohbetler yapması ve morallerinin güçlü tutulması gerekmektedir.
Hastalık durumunda bireye nasıl destek olunmalıdır?
Hastalık durumunda bireye maddi ve manevi her türlü destek sağlanmalıdır. Hastadan para alınmamalı, aksine ona imkan verilmeli, evine kadar gitmesi sağlanmalı ve ihtiyacı olan özel araçlar gibi destekler canı gönülden karşılanmalıdır.



